Counter-Strike 1.6 jest na silniku Half-Life, znajdź go Ciekawe w ile gier/modyfikacji i jakie z tego obrazka grałeś? Temat trzyma luźno z tematyką poradników, jest to raczej geneza pod tytułem "Od czego się zaczęło z tym Counter-Strikiem"
Wersja rozszerzona: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/85/Quake_-_family_tree_2.svg
Po lewej stronie Mody i ewolucja silnika QuakeWorld (poprawiony Q1), po prawej to co wynikło z modyfikacji Q1. Po lewej gdy na obrazkach szukając w google się sprawdzi to wiele modyfikacji zawierało efekty które były nowością na tamte czasy! A rozwiązania z tych modów są na prawo w postaci wielu dziś znanych gier i są wykorzystywane do dziś! Przykłady poniżej
Przypomnijmy, tak wygląda Quake 1.
Przykład: Fisheye Quake
Przykład: Tenebrae Quake
Przykład: Qfusion (efekt "cel-shader" znany dziś np. z Borderlands czy Team Fortress 2)
Przykład: Cheaphack
Polecam obejrzeć
iframe width="480" height="270" src="https://www.youtube.com/embed/Isna9dL1C9I?feature=oembed" frameborder="0"> - Historia jak z Quake 1 zrobiono Half-Life 1. Ciekawostką jest to jakie są przedstawione bugi w grze i jakie efekty (jak na tamte czasy nie było takich efektów). To co wymyślono w modach do Q1 (na lewo) wykorzystano przy tworzeniu HL1.
Podsumowując tak wyglądał początek.
A tak koniec.
Serwerownia poświęcona głównie jest CS 1.6 a to był kawałek historii... Potem już z CSem poszło z górki...