Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

sQn

Poradnik.Ustawienie Myszy w Counter-Strike

Polecane posty

W grze ruch celownika powinien być w 100% przewidywalny, bez przeskoków i zacięć, proporcjonalny do ruchu myszy na podkładce niezależnie od prędkości. Jeżeli kursor (celownik) przy szybkim ruchu myszy, przesuwa się na dalszą odległość niż przy wolnym ruchu, występuje akceleracja pozytywna (dodatnia). W odwrotnym przypadku występuje akceleracja negatywna (ujemna). Prędkość kursora w Windowsie na 6/11 gwarantuje ruch 1 piksel na 1 DPI myszy. Inne ustawienia spowodują, przeskakiwanie kursorem niektórych pikseli (suwak w prawo), lub programowe zmniejszenie DPI (suwak w lewo). Żeby nie mieć problemów z celowaniem trzeba spełnić dwa warunki:
1. mieć dobrą mysz,
2. nie zepsuć ustawień.
 
Nie każdy zdaje sobie sprawę, że CS ma źle napisaną obsługę myszy, sama gra powoduje akcelerację negatywną. CS faworyzuje myszki z niskim DPI, żeby nie mieć problemów trzeba też mieć stałe, wysokie FPS. Co ciekawe efekt w mniejszym stopniu występuje na wysokich rozdzielczościach ale jak na ironię wymagają one wyższego DPI i koło się zamyka. Z tych powodów CS 1.6 niespecjalnie nadaje się do testowania akceleracji w myszkach.
 
Sporo na temat obsługi myszy w grach przez Windows można dowiedzieć się tu:
 
. Gry korzystające z WM_INPUT lub DirectInput nie potrzebują mousefixów. Z pozostałych część nie ma problemów po zwykłym odznaczeniu "Zwiększ precyzję wskaźnika". W CS wystarczy ustawić parametry startowe: -noforcemaccel -noforcemspd, żeby windowsowa akceleracja nie włączała się sama. A jeżeli już komuś potrzebny jest mousefix polecam ten:
 
Z tego co wiem, mysz w CS działa tak:
Ukryty kursor znajduje się na środku ekranu (w środku celownika). Przy ruchu wychyla się w którąś stronę na zasadach zwykłego kursora z pulpitu Windowsa (metoda WM_MOUSEMOVE). Powoduje to 2 problemy: akcelerację z poziomu Windowsa ("Zwiększ precyzję wskaźnika") oraz ograniczenie pola działania do rozdzielczości ekranu, a właściwie jej połowy w każdą ze stron. Co 1 FPS kursor jest zawracany znów do środka ekranu, inaczej po dojściu do krawędzi postać przestałaby się obracać ;) . Problem występuje wtedy, gdy w przeciągu 10 ms (dla 100 FPS) przesuniesz kursor "poza" granicę ekranu.
 
Jak widać na ruch celownika mają w takim przypadku wpływ:
- ustawienia sterownika myszy Windowsa,
- DPI myszki,
- rozdzielczość ekranu w grze,
- FPS w grze,
- ustawienia sensitivity, m_pitch i m_yaw (prędkość obracania się w grze).
 
Dla przykładu weźmy:
- w sterowniku 6/11 i precyzja off,
- 800 DPI,
- 800x600 pikseli,
- 100 FPS,
- te ustawienia nie wpływają na akcelerację negatywną ale przy niskich trzeba bardziej namachać się myszą, więc jest większe prawdopodobieństwo szybkich ruchów i wystąpienia problemu akceleracji negatywnej, można założyć sensitivity 1.0, m_pitch 0.022, m_yaw 0.022.
 
Powyższa wartość to odległość w cm, jaką trzeba pokonać na podkładce, żeby dojechać do krawędzi ekranu kursorem. Jeżeli zrobisz w przeciągu 1/100 s więcej, to gra zignoruje różnicę, bo kursor osiągnął maksymalne położenie na ekranie (krawędź) i nie da się go przesunąć dalej.
 
1,27 m/s to dość wolno, bez problemu da się osiągnąć takie prędkości na niskim i średnim sensitivity.
 
Rzecz jasna maksymalna prędkość pionowa jest mniejsza, bo kursor ma tam tylko 0,5 * 600 = 300 pikseli do pokonania. Nie ma to dużego znaczenia, bo w grze nie wykonuje się długich i szybkich ruchów góra-dół.
 
Próbowałem różnych ustawień i efekty zdają się potwierdzać teorię. Wystarczy ustawić 640x480, fps_max 50 i DPI 1600 lub więcej, a od razu widać ogromną akcelerację negatywną już przy niezbyt szybkich ruchach (ze wzoru wychodzi prędkość_max_poz = 0,25 m/s). Stosowanie w CS myszy z wysokim DPI, do tego przy niskich rozdzielczościach, jest chybionym pomysłem. Muszę przyznać, że sam tak kiedyś grałem na starej myszce (X-718F) z tą różnicą, że wtedy miałem większe sensitivity, 100 FPS i wysoką rozdzielczość 1680x1050, w takich warunkach akceleracja negatywna nie dawała się aż tak we znaki.
 
Jeżeli chodzi o Hz USB, lepiej mieć ustawioną wielokrotność ilości klatek: 500 lub 1000Hz dla 100FPS, bo przy 125 lub 250Hz i 100FPS nie ma synchronizacji. Skoro USB raportuje co 8ms, a gra generuje klatkę co 10ms, to w co piątym raporcie czyli co czwartej klatce będzie dokładne położenie kursora. W pozostałych przypadkach położenie będzie trochę przeterminowane:
 
Jak widać w drugim przypadku jest dokładne położenie, w pierwszym często zdarza się już trochę nieaktualne (najbardziej w przypadku czwartej klatki: 30ms ale raport z 24ms czyli dodatkowe 6ms opóźnienia. Z powyższego przykładu można wyciągnąć wniosek, że pomiędzy 500 i 1000 Hz nie ma różnicy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez BlaQ517
      #user_field #cssmenu, #user_field #cssmenu ul, #user_field #cssmenu ul li, #user_field #cssmenu ul li a{margin:0;padding:0;border:0;list-style:none;line-height:1;display:block;position:relative;font-family:Helvetica, sans-serif;}#user_field #cssmenu{width:auto;height:63px;padding-bottom:4px; margin-bottom: 10px;}#user_field #cssmenu.align-right{float:right;}#user_field #cssmenu.align-right ul li{float:right;margin-right:0;margin-left:4px;}#user_field #cssmenu.align-right ul li:first-child, #user_field #cssmenu.align-right ul li:first-child > a{border-bottom-right-radius:3px;}#user_field #cssmenu #bg-one, #user_field #cssmenu #bg-two, #user_field #cssmenu #bg-three, #user_field #cssmenu #bg-four{position:absolute;bottom:0;width:100%;border-bottom-left-radius:3px;border-bottom-right-radius:3px;}#user_field #cssmenu #bg-one{height:10px;background:#009900;}#user_field #cssmenu #bg-two{height:59px;z-index:2;background:url('http://hosting.cs-staraszkola.pl/do.php?imgf=145094125330331.png');}#user_field #cssmenu #bg-three{bottom:4px;height:55px;z-index:3;background:#222222;background:-moz-linear-gradient(top, #555555 0%, #222222 100%);background:-webkit-gradient(linear, left top, left bottom, color-stop(0%, #555555), color-stop(100%, #222222));background:-webkit-linear-gradient(top, #555555 0%, #222222 100%);background:-o-linear-gradient(top, #555555 0%, #222222 100%);background:-ms-linear-gradient(top, #555555 0%, #222222 100%);background:linear-gradient(to bottom, #555555 0%, #222222 100%);border-top-left-radius:3px;border-top-right-radius:3px;}#user_field #cssmenu #bg-four{bottom:4px;height:55px;z-index:4;background:url('http://hosting.cs-staraszkola.pl/do.php?imgf=145094125330331.png');}#user_field #cssmenu ul{height:59px;}#user_field #cssmenu ul li{float:left;margin-right:4px;border-top-left-radius:3px;border-top-right-radius:3px;z-index:5;}#user_field #cssmenu ul li a{padding:24px 30px 20px 30px;margin-bottom:4px;border-top-left-radius:3px;border-top-right-radius:3px;font-family:sans-serif;color:#eeeeee;text-shadow:-1px 1px 4px #2F2F2F;font-size:15px;text-decoration:none;}#user_field #cssmenu ul li:first-child, #user_field #cssmenu ul li:first-child > a{border-bottom-left-radius:3px;}#user_field #cssmenu ul li:hover, #user_field #cssmenu ul li.active{background:#009900;background:-moz-linear-gradient(top, #00C900 0%, #009900 100%);background:-webkit-gradient(linear, left top, left bottom, color-stop(0%, #00C900), color-stop(100%, #009900));background:-webkit-linear-gradient(top, #00C900 0%, #009900 100%);background:-o-linear-gradient(top, #00C900 0%, #009900 100%);background:-ms-linear-gradient(top, #00C900 0%, #009900 100%);background:linear-gradient(to bottom, #00C900 0%, #009900 100%);}#user_field #cssmenu ul li a:hover, #user_field #cssmenu ul li.active > a{background:url('http://hosting.cs-staraszkola.pl/do.php?imgf=145094125330331.png');font-family:sans-serif;color:#ffffff;text-shadow:-1px 1px 4px #2F2F2F;} #user_field .container{width:98%;margin:0 auto;color:#444444;font-family:sans-serif;}#user_field .left{float:left;width:29%;}#user_field .right{float:right;width:70%;padding:10px;background-color:#F3F3F3;border-radius:3px;border:1px solid #E9E9E9;}#user_field h3{padding:0;margin:0 0 8px 0;}#user_field .left-header{padding:16px;background:#009900;background:-moz-linear-gradient(top, #00C900 0%, #009900 100%);background:-webkit-gradient(linear, left top, left bottom, color-stop(0%, #00C900), color-stop(100%, #009900));background:-webkit-linear-gradient(top, #00C900 0%, #009900 100%);background:-o-linear-gradient(top, #00C900 0%, #009900 100%);background:-ms-linear-gradient(top, #00C900 0%, #009900 100%);background:linear-gradient(to bottom, #00C900 0%, #009900 100%);font-size:15px;font-weight:bold;font-family:sans-serif;color:#ffffff;text-shadow:-1px 1px 4px #2F2F2F;border-radius:3px;}#user_field .left-header2{background:url('http://hosting.cs-staraszkola.pl/do.php?imgf=145094125330331.png');}#user_field .left-content{margin-top:2px;padding:10px;background-color:#F3F3F3;border-radius:3px;border:1px solid #E9E9E9;}#user_field .right-content-h3{border-bottom:2px solid #090;}#user_field .footer{float:left;width:100%;padding:10px;margin-top: 10px;background-color:#F3F3F3;border-radius:3px;border:1px solid #E9E9E9;}#user_field .color_link{color:#009900;font-weight:bold;}         Counter-Strike Complete Wszystkie przedmioty Komentarze O Mnie   Kontakt Masz pytania?
      Chętnie na wszystkie odpowiemy!

      Telefon: +48 733-152-439
      E-mail: [email protected] Wysyłka Nie lubisz długo czekać?
      U Nas nie musisz!

      • Produkty cyfrowe dostarczamy automatycznie w ciagu 5 minut od momentu otrzymania wpłaty (Informacja czy konkretny produkt zostanie dostarczony automatycznie znajduje się w opisie aukcji).
      • Przedmioty wysyłamy pocztą polską w ciągu 48h od momentu otrzymania wpłaty. Płatności Przyjmujemy płatności
      PayU‎ lub tradycyjny przelew na poniższy numer konta bankowego:
      17 1140 2004 0000 3102 7458 5183

      Prosimy podawać w tytule nazwę użytkownika allegro oraz numer aukcji. Opis
      Przedmiotem sprzedaży jest nowe konto steam z Counter-Strike Complete czyli pakietem zawierajacym: Counter-Strike, Counter-Strike: Condition Zero, Counter-Strike: Source, Counter-Strike: Global Offensive.
      Tylko u Nas masz gwarancję, że konto jest wolne od blokad VAC, ponieważ nie było nigdy używane!
       
      Cena: 29.99 PLN
      Płatność: Przelew/PayPal/PSC(+25%)

      Po otrzymaniu danych do konta, kupujący jest zobowiązany do zmiany adresu e-mail oraz hasła.
      Galeria






      Szablon allegro stworzony przez BlackDead. Zakaz kopiowania elementów oraz treści. Cs-StaraSzkola.plCs-Reklamy.pl
    • Przez BlaQ517
      Counter-Strike 1.6 Non Steam 6153 by BlackDead v1 | 2014
      Opis:
      Gra w 100% spolszczona(polskie znaki oraz dźwięki). Modele oraz tekstury wysokiej jakości z możliwością ich wyłączenia w menu(zakładka video - modele HD) Ta wersja cs'a jest kompatybilna z każdą wersją systemu Windows. Dzięki nowemu silnikowi gry(6153) możesz pisać na czacie polskie znaki, używać skrótów znanych z windowsa (ctrl+c, alt+F4, F5 i itp) i wiele więcej. W grze czeka Cię wiele miłych niespodzianek.  
      Czekam na opinie, proszę jednak aby wypowiedziały się tylko te osoby, które grały w tą wersję gry Counter Strike.
      Wszelkie błędy/propozycję proszę zgłaszać w tym temacie.
       
      Zrzuty ekranu:

       
      Częste problemy:
      # Mam bardzo mało FPS, Counter Strike zacina się podczas gry/w menu.
      Rozwiązanie:
      W pliku rev.ini znajdź linijkę zaczynającą się na: ProcName
      Na końcu tej linijki dodaj:
      -nofbo # Tekstury/ modele nie są tak dobrej jakości jak na screenie
      Rozwiązanie:
      Wpisz w konsoli
      exec gfx.cfg Zmień rozdzielczość na wyższą(jeśli to możliwe).
       
      Download:
      Wybierz jeden z poniższych linków:
      Counter Strike 1.6 Non Stea 6153 by BlackDead v1 | Mirror #1 - Poznań Counter Strike 1.6 Non Stea 6153 by BlackDead v1 | Mirror #2 - Poznań Counter Strike 1.6 Non Stea 6153 by BlackDead v1 | USA Counter Strike 1.6 Non Stea 6153 by BlackDead v1 | Chomikuj.pl  
       
       
      Życzę miłej gry i wielu fragów.
    • Przez #rEkLaMa
      Na tej stronie możesz pobrać Counter-Strike 1.6 zupełnie za darmo. Jeżeli znudził Ci się stary CS 1.6 to jest to coś dla Ciebie! Pobierz Counter Strike 1.6 v52. W tej wersji dodaliśmy nowe GUI, Score Board, zmieniony wygląd HUD, emulator steamID (RevEmu), zabezpieczenie przed niechcianymi podmianami, np. gamemenu, bindami i wiele, wiele więcej - sprawdź sam! Dodatkowe w zakładce internet znajdziesz najlepsze serwery cs 1.6.
      Więcej informacji oraz inne instalki counter strike 1.6 non steam znajdziesz na cs 1.6 download. Wszystkie wersje dostępne są na naszym blogu counter strike 1.6
      Instalacja
      Pobierz grę!
      Kliknij w instalator i zainstaluj ją na dysk,
      Włącz grę ikoną z pulpitu,
      Gotowe!

      (kliknij obrazek aby pobrać)

      (kliknij obrazek aby pobrać torrent)



      Serwery CS - Najlepsze serwery CS 1.6


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...